luni, 17 martie 2014

Triunghiul Bermudelor


 Cand sangele apa nu se face


Am crescut auzind ca rapidistii se nasc, nu se fac. Pot spune ca fiecare neuron al creierului meu a fost bombardat cu propaganda alb-visinie de tatal si bunicul meu. Era si necesar, in perioada cand eu am inceput sa ma joc cu mingea Steaua castiga Cupa Campionilor, iar asta stiti ce inseamna - toti copiii au devenit sclavi ai celei mai mari performante a fotbalului romanesc. Tata se temea asa de tare sa nu devin stelist, incat imi interzicea sa fac schimb de surprize sau cartonase daca personajul era un stelist. Am luat micul dejun in tribuna Giulestiului la matineu si nu pot uita caldura soarelui de la tribuna a doua, care te naucea indiferent de ce coif  din hartie iti faurea parintele. Crescand astfel nu aveam cum sa nu devin fanatic...si fanatic am devenit.

Dupa tineretea petrecuta facand kilometri dupa echipa iubita a venit timpul sa ma insor si sa fac un copil. La inceput am aplicat metota tatalui si i-am impuiat capul cu Rapidul, desi el nici macar nu intelegea ce-i spuneam. Eu stiam una si buna - trebuie sa fie rapidist fiindca asa e la noi - traditia trece din tata in fiu . Bunic ceferist, tata rapidist, eu ultras, el...poate fotbalist! Cum, necum, la doi ani stia imnul Rapidului, iar ta-su era foarte mandru.



 Norocul si/sau nenorcul a/au facut ca Alex sa se loveasca, la fel cum o facusem si eu in copilarie,  de echipele Steaua si Dinamo. Are o nasa campiona mondiala la canotaj, care a activat la Steaua, si un nas, antrenor emerit, care pregateste viitoarele talente ale tenisului de la Dinamo. Mingi de tenis cu Dinamo, mingi de fotbal cu Steaua...nimic cu Rapid. Pana si sotia mea se minuna ca eu nu intru in competitie si nu-i cumpar recuzita alb-visinie. Nu stia ca am adoptat "calea spartana" - adica il las sa isi aleaga singur drumul si sa devina rapidist DOAR daca va MERITA. Batand mingea cu Dinamo, purtand pijamaua ros-albastra, Piciul meu parea ca va face alegerea cea mai la indemana.






Pana la varsta de 5 ani l-am lasat sa isi faca o parere, chiar daca una de copil, despre acest triunghi al Bermudelor in care era prins  - Rapid, Steaua, Dinamo . A facut 6 ani si a mers la clasa pregatitoare, unde toti copiii tin cu ...da, Steaua! Mi-a spus foarte calm ca el e rapidist, dar ma roaga frumos sa poata sa zica la scoala ca tine cu Steaua - adica sa merga cu turma! I-am zis ca daca va spune asta trebuie sa devina stelist. Acum a venit timpul sa practice fotbalul, chiar el m-a rugat, iar eu i-am pus optiunile pe masa...





 ...se pare ca sangele apa nu se face.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu